tisdag 7 februari 2012

En hjälpande hand

Åkte och handlade på Willys efter att jag hämtat Hannes. Lily var inte på humör och vid mjölken hade hon ledsnat totalt.
Vid kassan var hon arg. En blåaktig nyans i ansiktet arg. Helt svettig med en hysterisk Lily på höften fick jag iallafall upp allt på bandet och lyckades betala. (Hannes lyckades dra ut kortet precis när betalningen ska gå igenom, men till slut så.)
Jag bävar över hur jag skall få till packningen av alla varor.
När en äldre dam kommer fram och frågar om hon kan hjälpa till.
Lättnaden är total.
Lily lugnar sig och brister ut i ett charmigt leende åt damen men hippa glasögon.
Jag packar färdigt och vi går tillsammans till bilen där hon underhåller Lily medan jag sätter fast Hannes och lyfter in kassarna.
Hon berättar att hon precis fått ett barnbarn och jag tackar och berättar hur mycket jag uppskattade att hon kom fram med en extra hand.
Helt slut sätter jag mig i bilen och backar ut.
Ett leende växer fram när jag tänker hur mycket fina underbara hjälpsamma människor det finns.

Och en har precis blivit farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar