fredag 22 februari 2013

Avokado IPad och vatten

Denna vecka har verkligen bara försvunnit. Lite beror nog på att kräksjukan slog däck på mig måndag- tisdag. Men nu är jag på bena och tydligen är det fredag igen.
Idag blev det först jobb för att sedan besöka nya biblioteket i stan för att fylla på bokförrådet.
Hannes har helt snöat in sig på människokroppen, och skelettet är extra intressant. En hel hög hittade vi och med dom under armen åkte vi hem.
Nu vankas det fredagsmys och det har önskats Tacos.
Lily får spela på IPaden med lite avokado som snacks medan vi fixar maten. Det mumsar hon gott på och ett litet "hurra" hörs förnöjt när pusslet är klart och djurlätet spelas upp.
Hon är för rolig emellanåt och söt så man får hejda sig ifrån att äta upp henne.

Det blir ryggläge framför brasan med ett glas rött när barnen somnat. Det känns som jag är frusen enda in i själen.
Våren det är dags att komma och tina upp.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas du introducerat en cellsam historia till Hannes så han lär vad skelettet verkligen består av:;)
    Saknar er! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hittade Hela serien i min dator, kan det vara så att det är du som lagt in den.=) Vi ska titta på den idag.
    Kram

    SvaraRadera