fredag 27 juni 2014

Sommarlovsfredag

Jag hade en tanke att om vädret var bra nog kunde vi fira in sommarlovet med en sväng till stranden.

Nu tyckte vädret inte riktigt om mitt förslag. 
Åskskurarna har avlöst varandra och regnet har stått som spön i backen.


Vi trotsade vädret och drog till stranden ändå. Vi lyckades faktiskt pricka in ett litet uppehåll trots orosmolnen.
Lite bulle i handen, tådoppning och några fina mackkast hann vi med. Innan vi fick sicksacka mellan vattenpölarna i hällregnet tillbaka till bilen.


Hem kom vi. Dyblöta och fnittriga. 

Det är något alldeles särskilt med mullrande åska längs himlens kanter samtidigt som regnet öser ner. Det är spännande och lite läskigt. 
 Då är det tur man har en storebror som har laserögon och skrämmer bort åskan om 
den kommer för nära.


Det har inte varit många stunder denna vecka dom hållit sams. 
Lily retas. Hannes blir förbannad och Lily tjuter.
On repeat.

Men ibland sker stunder. Då dom leker och har så roligt tillsammans. 
Man håller andan för att inte förstöra ögonblicket och just här. Sittandes på en torr trappa tittandes ut över ösregnet. Är dom bästa vänner.



Bubbelvatten och Brämhults lemonad är en höjdare till fredagsmyset. 
Favvoshort ifrån Zara och monstertrucks ifrån Småfolk.


Sötaste shortsen jag hittat på loppis för en tia och poppisglasen ifrån Åhlens.


Det är i stunder som dessa som jag tänker att detta med 3 inte kommer bli några som helst problem.
Igår morse gjorde jag det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar