tisdag 5 maj 2015

Magnolian blommar

Jag har som sagt inte alls haft någon större lust efter att börja påta i landen i år. 
Det är faktiskt lite skönt att det är kallt och regnigt, det ger inte lika mycket stress över vad som måste hinnas med.
 Jag hoppas värkligen att lusten kommer med varmare väder och orken lika så. Det är trök detta här.

Något som ger hopp om grönskan är iallafall min lilla praktmagnolia som i år blommar 
för första gången.
Det tog 7 år, men väl värt väntan.  Magnolia träd är bland det vackraste som finns.


Jag fick en Magnolia stellata "Royal Star" av Pappa och Susanne nu när dom var här.
Den om något borde väcka mina svårflörtade planteringshänder till liv.
Den skall få sin plats i hörnet av vår stenlagda uteplats. Där står den i lä och kan växa sig 
stor och ståtlig. 
Den kommer väcka vårljuset när den blommar för oss tidigt om våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar