onsdag 5 maj 2010

Tingsrätt..

Idag satt jag vittne i en rättegång. Det gällde en händelse som hände förra sommaren som jag hamnade mitt i.
Har aldrig varit i tingsrätten förut, och måste nog säga att roligare saker kan man ju göra.
Man fick sitta där och bli total grillad av försvarsadvokaten. Samtidigt som man har den tilltalade stirrande på dej.
De är väldigt irriterande när man säger sanningen om vad som hände och någon hela tiden understryker att så gick de minsann inte alls till.
Oerhört obehagligt. Kändes som man inte var vatten värd när man gick därifrån.

Men nu är de över och jag hoppas han får den domen han förtjänar.

Jag ska nu försöka avsluta dagen på ett lite positivare sätt genom att njuta av solen och kanske blir de till att tända grillen!

Nu släpper vi de här och går vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar