onsdag 22 juni 2011

Jordgubbar är gott


En lite kryare Hannes

För att denna dag skulle få ett någorlunda bra slut åkte jag och Hannes och plockade jordgubbar ute i Truve.
Hannes tyckte det var kul i två sekunder. Så han ägnande resten av tiden vi var där att springa raderna upp och ner. Med några få stop där han stoppade en gubbe eller två i munnen.
Jordgubbarna var stora och de gick förvånansvärt fort att plocka och tur var väl det. Himlen öppnade sig nämligen precis när vi börjat och de började spöregna.

Det bästa som finns är jordgubbar och när jag var gravid med Hannes levde jag på jordgubbar. Så lite regn gjorde absolut inget. Hannes var nöjd med alla traktorer och maskiner som fanns på gården så jag tror han inte ens reflekterade att de regnade en skvätt.

Nu har en tallrik med dom söta röda slunkit ner i min mage och jag sitter mätt och belåten i nedsjunken i soffan.

Det blir nog en tur till jordgubbslandet i nästa vecka igen. För dom tar snabbt slut här hemma. Det är tydligen inte bara jag som är förtjust i dessa ljuvliga bär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar