måndag 27 juni 2011

V.30

Tio veckor kvar. Kanske till och med lite mindre. Vi håller tummarna att jag slipper gå över tiden.
Var hos MVC idag och lyssnade på hjärtat och mätte magen. Fick inte min barnmorska som jag brukar ha utan någon vikarie som inte visste riktigt vad hon höll på med. Tydligen skall jag träffa en tredje BM nästa gång då det är semestertider. SF måttet känns ju då inte superrelevant då det är så många olika som har mätt. Tur att detta inte är första barnet. Eftersom de känns allmänt oprofessionellt och rörigt.
Magen växer som den ska i allafall och hjärtat pickar på fint. Kurvan följer den med Hannes och vågen visar 4-5 kg plus. Så lika men ändå så olika. Bebben trycker en hel del nedåt emellanåt. Sammandragningar får jag om jag överanstränger mig, vilket jag aldrig fick med Hannes. En mycket aktiv liten bebbe är de allt i magen för den är inte still långa stunder på dagen.
Längtar så till vi får träffa den lilla. Ska bli så spännande att känna lukta och pussa på detta lilla under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar