söndag 1 maj 2016

Girlanger

Söndag och första maj.

Vi har majat ute på trappen med grillad korv och haft kompisar här hela dagen.
Vi har knappt varit inne och idag var första dagen jag tyckte mig känna att 
det kommer en sommar i år också.

Vi har gödslat växthuset och rensat lite i rabatterna. Vi har cyklat och ungarna har byggt koja i skogen. Harry hittade en humla och Lily årets första nyckelpiga.

Bröllopspysslandet fortsätter och i helgen har jag ägnat mig åt att binda girlanger till 
trädet. Många blev det och frågan är nu om jag behöver göra några fler, eller om dessa räcker.
Egentligen ligger jag några kort.

Harry tyckte nämligen att det var superläckert att få gå loss på dessa i ett 
oövervakat ögonblick.
Resultatet? 
Ett mycket tidskrävande trasselgöra. Att både trassla ut girlanger och unge..
Har man en Hurricane borde man veta bättre eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar