fredag 23 april 2010

Mat mAt mat...

De är jag som står för den större delen av inköpen till kylskåpet. Jag tycker de är viktigt att inte köpa för mycket färdigmat. Försöker hålla mej till någorlunda närproducerat och naturliga råvaror. Har aldrig ätit speciellt mycket färdigmat under någon gång i mitt liv. Utan är uppvuxen på mammas hemlagade köttfärsbiffar. Vilket gör att jag automatiskt väljer basvaror och lagar min egen mat.

Vi köper ägg ifrån en lokal krav gård och köper styckat ekologiskt kött.
Jag tittar på innehållsförteckningar och räknar ingredienser. Detta tar ju sin lilla tid och att lägga sin lediga tid med att glo in i Icas hyllor tycker jag kan bli lite tradigt.
Men hur skall man göra då?
Man kan ju inte förlita sig på vad som står på framsidan av förpackningen verkligen är de som finns inuti. Ibland kan jag bli så förbannad över att man ska behöva vara så påläst om allt. Varför inte bara kunna ta de man vill ha, utan att känna att man blivit totalt grundlurad.
Är de så dagens samhälle ska vara? Där vi går in för att lura varandra.?

Jag kommer att fortsätta med mitt granskande och eko/närproducerat tänk.
För min egen del men även för min lillprinswn. Han behöver veta att man behöver ta hand om och ge tillbaka till miljön/naturen för att ha någon kvar.
De tar tid, tiden igen har.

Men jag väljer att ha den.. men ibland suger de verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar