fredag 2 november 2012

Grattis älskade fyraåring

Idag fyller vår Hannes fyra år.
Att bli fyra det är stort och man är praktiskt taget nästan vuxen tycker Hannes.
-Nu när jag är fyra, är det så att får jag köra bil då?
 Jag behöver inte köra jämt bara när jag ska till dagis.

Idag har vi bakat och stökat inför kalaset imorgon. Hannes har önskat spöktårta och dubbelmacka.
Spöktårtan fixar vi med maränger på en chokladig kladdkaka. Dubbelmackan har jag fått lyxa till en aning.
Polarbröd med leverpastej känns en aning torftigt och kanske inte den mest spektakulära kalasrätten.
Det får bli smörgåsplock med nybakade baguetter (och givetvis leverpstej) istället.
Det är mycket fantasi och dramatik när det kommer till vår fyraåring. Idag har vi bland annat hunnit med att vara en ensam jägare, en jätte av järn, föräldralös och gammal. Han har även flyttat hemifrån och haft ålderskris nu vid läggdags.

-Det är ju skönt att vara fyra och så. Men i mitt hjärta är jag liten. Och faktiskt så var det ju ingen som frågade om jag ville bli fyra.
Jag vill vara tre.

Fina älskade barn vad jag är stolt över dig.

2 kommentarer:

  1. Så det blir kalasande hemma hos er också imorgon. =) Vi har blåst upp ballonger och grejat lite här idag, men städningen tar jag imorgon. Nu är det rödvin och lantchips framför tv:n som gäller. ;-)
    Hoppas att det blir ett lyckat kalas!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi pyntat nu på morgonen och jag och Hannes håller på att dekorera kakor. Med varierande resultat.:)
      Ha en härlig lördag och ett urmysigt 1årskalas! Kram

      Radera