söndag 1 december 2013

Då var den klar

Här härjar förkylningen rejält. 
Det är egentligen bara sambon som är hyfsat frisk. Det känns som huvudet skall explodera av allt snor. 
Gahh.. för dessa dagisbaciller.

Jag fick iallafall klart adventskalendern. Så nu står den klar och första luckan är redan öppnad.
Jag har fyllt den med saker vi ska hitta på nu alla dagar i december.
Så som att baka pepparkakor.
Ha en picknick i skogen.
Hinderbana i köket.
Pyssla julkort
Skänka bort en leksak.
m.m

Så här blir det inga prytlar som sedan bara ligger och skräpar på golvet.
Jag diggar inte alls köphysterin kring att fylla den med leksaker. 
Barnen får så det räcker på julafton och mer därtill. 
Hannes sa senast idag när jag gav som förslag att vi kanske skulle skriva en önskelista och skicka till Nordpolen.
-Mamma, jag fick så mycket leksaker när jag fyllde år, så jag önskar inget av tomten i år.
Hm.. det säger väl allt.

Iallafall. Lite planering förde adventskalendern med sig allt.
Det krävdes lite pill
 att försöka att få alla saker och aktiviteter att gå ihop med jobbscheman resten av kalendern.
Det gick tillslut. 
Nu är det bara att se om det går hem hos ungarna och om det blir en start på en tradition.


Boxsetet har jag köpt hos Granit. Sedan har jag stämplat decemberdagarna med stämplar ifrån Clas Ohlsson. 
Jag borrade även två hål som jag satte 2 st grillpinnar som jag pyntade med träkulor och så gjorde jag en pyttevipel av tejp och silkespapper.

Hannes tyckte det såg ut som ett våningshus. Och ja, det gör det faktiskt.




Nu blir det till att kurera sig med färskpressad apelsinjuice. 
Surt så det stramar i smilegroparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar