söndag 1 november 2015

Enderman

 Då var kalas nummer två slut. Lika roligt som alltid. 

Det är underbart att hela härliga tjocka släkten lägger så mycket energi och lust till att fixa dräkter varje år. Allt ifrån Super Mario och Frihetsgudinnan, till Punkdrakula och lillhäxor.

Skratten avlöser varandra och vi vuxna tycker det är minst lika roligt som våra barn.
Huset är pimpat med spindelnät från golv till tak och vi mumsade i oss läskiga 
glassmonster till efterrätt. (Dessa visar jag en annan dag
Hannes var på toppenhumör och ville inte att kalaset skulle ta slut. 
Nu sitter han med pappan och klurar ihop den finaste av transformerserna man kan ha. 
Optmus Prime. Jag har ett mycket nöjt födelsedagsbarn här vill jag lova.

Nu solsidan.


Hannes tyckte precis i kalastid att det nu fick det räcka med att vara skelett och zombies. 
Vi fick alltså tänka om snabbt. Vi snodde skelettpyjamasen ut och in, på med svarta fingervantar och strumpor. Gogglade upp en bild och TADAAA!

Enderman i Minecraft








Inte klokt att min storing fyller sju år imorgon. Inte klokt att han snart kommer sno 
mina strumpor. Inte klokt att jag tycker han är finast i världen 
fast han är helt täckt med en massa svart smörj. Fortfarande i en viss svart nyans nu vid läggdags. 
Det var en visst en lillebror som hade hittat en fin knapp på varmvattensberedaren och vridit ner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar