söndag 13 december 2015

Stjärngosse

Jag lussade för det två stora skatterna i morse. Den lille var redan vaken och fick hänga på som liten tomtenisse. Inte Harry emot det mutades ju med pepparkakor.

En tradition som är väldigt uppskattat här hemma. Särskilt av l.ily. 
Hon tycker jag ser ut som en vacker drottning med magiska krafter. Inte mig emot, alla egoboostar tidigt på mornarna mottages tacksamt. Det är inte direkt det jag känner mig som. När man yrvaken och skit tidigt slängt på sig lucialinnet och med oborstat hår tagit på sig 
luciakronan. 

Efter lite pepparkakor och äppelmust, spelade vi in en lucia truddilutt och skickade till pappa på jobbet. Alla blir lite gladare i decembermörkret av lite luciasång.






Harry trallade glatt även i stjärngosse utstyrseln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar