lördag 26 mars 2016

Äggjakt



G L A D   P Å S K 

Igår i det ruggiga vårvädret sprang vi på äggjakt i trädgården. 
Undrar var Påskaharen gömt dom alla?  
Tur han lämnat en fjäder som ledtråd. Det gjorde att vi lyckades hitta alla ägg som sprungit 
och gömt sig bland buskar och snår.
I ett lättdugg regn och grader precis över nollan, sprang ungarna som vildingar 
och letade fjädrar.  Det samlades ägg och dom radades upp snyggt och prydligt på trappen. 
Harry var också med och letade och han hittade ett TORT.











Väl inne var det öppningsdags och Hannes tyckte väl att innehållet var sådär.
Kalsonger och pyjamas. 
-Vet inte Påskaharen om att jag önskar mig leksaker och inte sådant jag behöver. 
Men såpbubblorna och godisägget gick hem. 




Här blir det en efterlängtad "hemma"  helg. Sambon jobbar och jag och barnen har inget inplanerat
utan vi ska bra vara hemma och skrota. Döskönt tycker jag att det är.
Tillåter vädret blir det lite vår röj i rabatterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar