söndag 11 december 2016

Lucka 11

I lucka nummer 11 hittade vi pepparkaksbak. 

Efter en förmiddag med mestadels skrik och spring. De all tre var osams om allt eller inget.
Kände jag sådär för att dra fram pepparkaksdeg.

Men efter en stund ute och de alla hade fått lite frisk luft och lite egentid. Fick vi lite ny energi.
Hannes tog sig en cykletur. Lily ett varv i grannskapet efter tomtespår och jag och Harry var i sandlådan. 
Ibland älskar jag vår stora tomt extra mycket.

Men nya tag tog vi oss an pepparkaksdegen och vi hade en riktigt mysig stund. 
Alla hjälptes åt och turades om. Jag har tydligen förlagt kavlarna sedan förra året.
Ibland blir jag tokig på mina "säkra ställen" och jag känner på mig att det är tillsammans med 
kavlarna jag även finner de nya pepparkaksformarna jag köpt.

Vi klarade oss fint med de vi hittade och de hade fullt upp att trycka ut ekorrar igelkottar 
och älgar att lägga på plåten.
Harry kavlade mest och åt mest. Det fanns ingen hejd. Får han inte ont i magen 
blir jag förvånad. Bara han inte kräks, för det kan man göra om man ätit för mycket 
deg eller hur...?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar