måndag 28 augusti 2017

Back to training


Efter vila kommer träning. 
Jag kickstartade den första riktiga vardagsveckan med både 
löpning och gym, så nu klappar sig denna mamman på axeln och tar helg.
Eller inte riktigt helg, jag åker på jobbevent och dricker bubbel. 
Inte så illa de heller.

Nu när vardagen är tillbaka och det är dags att komma tillbaka till rutiner när 
det gäller att röra på sig.
Jag behöver få röra på kroppen och jag mår som bäst när jag gör det kontinuerligt.
Nu har jag funnit en balans genom att träna på lunchen. 

Jag gjorde tappra försök att få till en regelbunden träning kvällstid, men med barn och man som jobbar skift. Skappade de mer dåligt samvete än träningsglädje och energikick.
Lunchträningen ger mig ett avbrott i jobbet, och samtidigt mer tid och inget 
dåligt samvete tillsammans med barnen. 
Ibland händer det att vi hänger på gymmet någon eftermiddag, 
men det finns inget krav på de. Utan då blir det oftast för att ungarna 
vill dit och hänga i lekrummet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar