torsdag 9 maj 2013

Bästaste brorsan i världen

Studsmattan är uppe ur vinterdvalan och Lily och Hannes hoppar hela dagarna. Lily tycker det är det bästa just nu, det och att gunga. 
Hon är dock inte lika begeistrad över att behöva dela den med en virvelvind till bror.

- Hannes, siktigt. Akta mig. Beklagar hon sig när hon ligger på mage och surar för att hon inte klarar av Hannes studsar, utan ständigt hamnar på mage.
Det är klart att det inte är enkelt att hålla balansen när man har en storebror som studsar och gör kullerbyttor om vartannat och still står han då aldrig.

-Hannes, du får hoppa försiktigt när Lily är med.
-Mamma, jag försöker. Men det går inte. Mina ben dom vill bara hoppa och det jättehögt. 
Dom går bara inte att stoppa.


Men eftersom Hannes är en väldigt snäll storebror. Får hon ibland studsmattan alldeles för sig själv.

-Lily, du får hoppa nu.
-Mamma, jag går och leker med något annat så att hon blir nöjd ett stund.

Med glitter i ögonen springer hon om kring. Hon fnittrar malligt när hon får till en riktig studs.
Hon ropar på Hannes och vill att han skall titta. Hannes svarar lite ointresserad ifrån där han bygger med sina lastmaskiner

- Bra, Lily! Snart kan du hoppa lika högt som jag.

Lily fortsätter att studsa, stolt som en tupp. Samtidigt skiner hon ikapp med solen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar