fredag 4 oktober 2013

Välkommen tillbaka, you loved one.


Redan fredag? 
Helt sjukt vad denna vecka gick fort , den bara försvann.
Swishh... fredag. Jo, man tackar.



En kastanjekvist får pynta för hösten. 
Lily kan inte låta bli dom vassa kastanjerna utan 
ryter fördömt när dom sticker och hon inte lyckas få ut den lena kastanjen.

Jag älskar denna varma höst och vill aldrig att den skall ta slut. 
Vill inte ha vinter.
Jag vet inte hur många gånger det slår mig att varför inte bo på ett varmare ställe. 
Där solen trivs.
Det är inte så att jag hatar vintern. 
Men vintern här är oftast blöt mörk och kall. Kall längs hela ryggraden.

Vinter absolut. 
Men då med minusgrader, snö och knarr under fötterna.
Är det bara snö. Då blir inte mörkret så slingrigt kvävande och övermäktigt.


  Är det Fredag, då blir det bubbel och räkor.
En rutin jag väntat på. Länge. Hela sommaren faktiskt.
Sambon fixar och jag. Ja, jag gör inte mycket.

Champangefredag. I heart you.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint! Jag har sagt det förr och säger det igen: som hämtat ur en inredningstidning! :-)
    Så typiskt att vi fick skjuta på vår dejt ännu en gång. :-( Nu får vi hoppas att vi får till det på onsdag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tck, snälla du! Håller tummarna för att vi alla är friska och får till daten denna gång. Var ju alldeles för längesedan nu. Stor kram

      Radera
  2. Hej!
    Håller med föregående talare..Vilken stil, känsla och genomtänkt inredning!! Ditt hem borde vara med i en inredningstidning, snart! Sen hoppas jag innerligt att du arbetar med skrivande i någon form, för du e ett skrivgeni! Om inte, börja snarast, kolumnist javisst ;)

    Tack för ordet o en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Josefin, och vad roligt att du tycker om bloggen. Dina ord gör mig varm i hjärtat!

      Radera