måndag 25 november 2013

RENARe

Helgen gick i en väldans fart och nu är även måndagen slut.
Vi har kalasat och lappat sol ute dom få timmar den har visat sig.

Nu är huset lugnt med två underbaringar sussandes på övervåningen.



Tanken var att jag skulle visa mina nya koppar/mässar grejer i badrummet, men alltså jag orkade inte städa och tändkrämskladd och tomma toalettrullar gör sig liksom inte riktigt bra på bild. 
Hur gärna jag än vill och försöker.


Så varför inte visa en annan någorlunda städad hörna och då även på min nya lilla fina rumsgran 
eller Araucaria heterophylla som den nu så fint heter. (klart jag googlade detta, vem vet sånt?)
Jag har möblerat om lite och nu är det ett rullbord i från Ikea som fått plasten vid soffan. 
Nya soffbord is in the making och jag lovar att visa när dom står klara.
 Två renar har smygit sig fram, dessa är ifrån house doctor. Fint nu till advent tycker jag. 
Jag hittade även en kompis till Freemover ljusstakarna på Hemtex. Till ett mycket humant pris. 
79 pix
En murgröna sträcker sina rötter i mammas gamla dressingkaraff. Marmorskivan är hittad på loppis och är egentligen bottenplattan till en ostskärare? som jag plockat isär.
Lampan är arvegods ifrån Walles mormor och trälådorna är ifrån Åhlens.


Vad härligt att det snart är advent och att man får lite ljus här i bäckmörkret.
Här hade jag tänkt att imorgon åker stakarna fram.
Hannes har pratat om " är det idag mamma vi ska hänga upp min stjärna" i jag vet inte i hur många dagar.
Imorgon rekar vi advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar