tisdag 18 mars 2014

Lyckliga och ketchupkladdiga barn

Det var i ett svagt ögonblick jag lovade. 
-Imorgon, då grillar vi korv ute. 

Det var innan jag känt att idag blir det en lång dag på jobbet. 
För att sedan upptäcka vid kvart i fyra att idag var det både lek & plask och lite små ärenden 
inbokade efter jobbet.

Med lite omorganisering och teamwork. Hann vi faktiskt med allt.
Nästan.
Bilen behövdes tankas och jag chansade. Detta kommer kanske ångras. 
Det återstår att se.

Efter bad och med en Hannes fortfarande blöt i året. Kör vi i duggregn upp på uppfarten 
och möter Lily och Walle grillandes korv.
Han är bra min Walle. Helt klart bäst.

Barnen saliga och obekymrade över snåla varmgrader och isvindar.

Kanske blev det inte en vårig korvpicknick i solen.
Men väl en middag inne med nygrillad korv med ketchupkladdiga och mycket lyckliga barn. 
Inte illa en grådaskig sliten tisdag. Då vårlängtan är som störst.


En hint av rök gömmer sig i trulset på min prinsessa och påminner om kommande picknickar ute.
Många många kommer det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar