söndag 2 mars 2014

Vitaminboost

Alltså dessa förkylningar. Nu är jag hängig igen. Vad är det nu, fjärde gången i vinter.
Huvuvdet bankar, halsen värker och bihålorna ska vi inte ens tala om.
Det är väl lilla bebisen i magen som snor allt mitt immunförsvar.

Det positiva i det hela är i allafall, att det är bara jag som är sjuk hela tiden. 
Hannes har klarat sig med en eller två febernätter och den lilla sjuklingen har varit förvånansvärt frisk i vinter. Bara några få VAB dagar sedan jul.
Tror väl att det bottnar i att vi har låtit Lily gå på mjölkfritt sedan december. 
Det har gjort enorm skillnad.

Jag själv få helt enkelt kicka igång denna söndagen med en vitaminboost.
Och kaffe.

Sedan hoppas jag på att jag är up and running.


Nypressad apelsinjuice med granatäpple och knäckemacka med ost/avokado toppade med alldeles nygroddade alfagroddar. (I väntan på att få börja så det första till växthuset, groddar jag för fullt i köksfönstren)
Några droppar citron och lite flingsalt.
Smarrigt Smarrigt!

Ps. Harlortarna vid sidan är torkade aprikoser. Mycket godare än vad dom ser ut. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar