tisdag 22 april 2014

Redo för denna säsong

Så jädra nöjd.

Jag har gjort nya "jordbäddar" i sten till växthuset.
Hade tänkt hinna det förra året men se det gjorde jag inte. 
Nu är dom äntligen gjorda. Det gick fortare och var enklare än jag trodde. Plus att det blev över förväntan.
Walle fick hjälpa mig med att bära in grus och jämna till där krukorna står.
Lilla i magen tyckte nämligen inte alls att det var något vidare kul att konka tunga hinkar.

Växthuset är nu tvättat och klart för en ny säsong. Bokashijord är påfylld och krukorna redo.
Och allt i någorlunda tid också för en gång skull.
En smula impad av mig själv måste jag säga.

Mina "garage" växter har även dom fått flyttat ut och fått sig en välförtjänt slurk Bokashijuice.
Avokadon och fikonträdet har längtat ut.
Nu hoppas vi på att tempen håller i sig uppe och att jag inte behöver dra ut frostvakten.


I morgon går vi loss på det nya landet.
Men nu ryggläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar