onsdag 16 april 2014

Feberpanik

Här börjar vi påskledigheten lite tidigare med VAB. 
En hängig lillasyster med hög feber och rosslig andning. 

Jag fick lite smått panik igår när jag upptäckte att hennes mediciner (båda) var slut och att jag inte kunde förnimma mig om vart jag ställt hennes nya. Som jag helt säkert hade för mig att jag plockat ut.
Efter en hel del rivande i alla skåp och med en tanke om att nu får jag åka in med henne. Och om hur jag skulle få in båda barnen i bilen smidigast, stod dom där mitt framför näsan i allafall. 
(Där jag letat säkert 10 gånger innan)
Andas.
Ibland undrar man ju om hjärnan spelar en ett spratt.

Så efter lite mediciner och ipren och halva nya TIngeling hade vi fått det hela under kontroll.
Inte för att det blev så värst mycket sovande, men Lily bättrade på sig under natten och när jag åkte till jobbet sov hon som en stock.


Idag ligger vi och gossar i sängen och sjunger sånger. 
Glad, trots feber. Lillstumpan.

Ipren  och astmamediciner vilket bra påfund. Vad skulle man gör utan liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar