söndag 17 augusti 2014

Jag sicksackar

Jag sicksackar mellan mördarsniglar på mina korta promenader till brevlådan. Jag blundar när jag går förbi mitt vildvuxna växthus och jag tänker skita i att klippa äppelträden i år.
Jag har forfarande ont i ena bröstet efter mjölkstockning from hell förra veckan. Jag trodde ärligt att jag skulle dö.
Jag har smyggråtit över att tiden springer iväg och att jag imorgon vinkar av min största för sin första dag på förskolan. Jag tycker att jag ammar dygnet runt och att min snygga löparjacka jag fått hånar mig i hallen.
Jag beskådar Harrys första leenden och kärleken bländar mig. Doften av honom fyller mina näsborrar och jag älskar honom till månen och tillbaka.
Jag har ångest över att det idag luktade höst. Men svampmackan till ljudet av regnet idag smakade förträffligt. Jag kramar sömnen ur ögonen och sveper bort en yvig lugg ur ögonen på min prinsessa.
Hon är vackrare än världen.
Som en himmel möter hennes blå ögon nyfiket och utforskande mina.
Jag slappnar av i en alldeles för trång säng. Barnfötter i ryggslut och en napp under ena skuldran.
Det är svalt i natten med fönstret öppet en glipa. En varm arm runt midjan och trygga sovande andetag i mitt hår.
Nu är livet
Det är fint om än lite rörigt.

1 kommentar: