lördag 16 mars 2013

Vi kan väl ha picknick med bulle














Det blev picknick med bullar på lekplasten nu på förmiddagen. Det gjorde gott för två rastlösa godingar. Soligt men bistert kallt. Tycker allt det kunde bli lite plusgrader nu så vi i allafall slipper snön.
Walle jobbar denna helgen och jag och barnen är hemma och gör så lite som möjligt. Skönt, då jag inte riktigt känner mig helt kry än.
Lily sover gott ute i vagnen och jag har passat på att rensa lite i barnens garderober.
Hannes har räddats ifrån den elaka draken(dammsugaren)och bygger nu en fästning till han själv och drottningen Elise. Fantasin är det absolut inget fel på.


Hannes går och räknar minuter. För snart kommer mormor och hämtar. Hannes ska få sova över och äta lördagsgodis och titta på YOUTUBE.
På fartyg som sjunker.

Vi har tagit bort Youtube på våra telefoner, Ipad och Appletv. Hannes länkade sig vidare till allt möjligt konstigt, och när jag hittade honom tittandes på hur man på bästa sätt gör störst skada med en k-pist blev det stop.
Så nu är det bara hos Mormor eller Morbror man får se på Youtube. Då under kontrollerade former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar