tisdag 13 augusti 2013

I love fikon


Något av det bästa med att vara utomlands är all denna färska frukt. 
Färsk frukt överallt och juicer i oändliga blandningar och färger.
Jag älskar det och kan inte få nog.

Vi har moffat i oss nektariner, persikor, melon och körsbär dagarna till ända.
Främst jag och Lily, då hon också är en fruktoman utav rang. 
Precis som sin mamma.

 Hannes höll sin kvot med färsk vattenmelonsjuice, X antal per dag.
Svalkande och urgott.

Frukt är bäst.

Själv är jag lite extra svag för Fikon. 
Där nere i värmen växer ju fikonträden som ogräs och tillsammans med citronträden doftar det ljuvligt om kvällarna.
Precis sådär lagom färska ska dom vara. Precis sådär så man nästan inte kan äta dom utan att kladda ner hela sig.
.Det är helt sinnes vad goda dom är. Jag har säkert satt i mig kilovis dom senaste veckorna.

I just love fikon.

Har jag lite tur kanske jag får några utav mitt lilla träd jag har här hemma. 
Jag anar allt några små finingar där emellan bladverket.

Undrar bara vilka fingrar som hinner först?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar