tisdag 12 juli 2016

Andalusisk gazpacho med lins- och persiljesallad

Vi använder oss av Linas matkasse och har gjort så i ett par år nu och vi 
diggar detta sättet att fixa middagsmaten.

Man kör en vecka med sina egna favoriter och nästa med nya recept ifrån Lina.
Jag tycker recepten är roliga och att jag inte behöver  åka till affären och handa,
bara det tycker jag är guld. 
Att rätterna oftast innehåller mycket grönsaker och att menyn är genomtänkt så att man slänger minimalt med rester det ger också pluspoäng.
Vi kör deras originalkasse och den går även hem hos barnen. 
Harry och Lily äter med god aptit. Hannes däremot är lite kelig. Men det är han överlag när det gäller allt i mat väg. Om det inte är korv eller hamburgare.

I förra veckans kasse var den vegetariska rätten Andalusisk gazpacho med lins- och persiljesallad.
Så jädra god. 
Jag och hällde upp den i glas och toppade med linssalladen. 

Jag och barnen satte oss ute i solen. Det slurpades och doppades bröd om vartannat och
Lily tyckte soppan smakade sommar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar