fredag 21 februari 2014

Ett nyårsöfte

Jag håller på att beta av min milslånga to do list som aldrig tar slut.
Idag föll lotten på ett av mina nyårlöften.
Att byta ut tvättmedel (sköljmedel använder vi inte)  och resten av alla kemikaliepreppade schampon, duschtvålar m.m. till bättre milövänliga ekologiska grejer.

Barnen har redan bra grejer. Weledas och Burt´s bee är det jag brukar variera emellan och jag tycker dom är bra.
Och luktar smarr, gör dom också.
Har även haft Estelle & Thilds barnserie en vända . Också bra, men i dyraste lagret.
Jag har även bara hört positivt om Ecokids serien, men är den värd priset. Någon som vet?

Nu är allafall order lagd på allt mellan Schampoo och lotion och skåpen är rensade.
Jag hittade mycket på Bodystore och Jordklok.se. Ni måste bara kolla in Medvetenmini´s sida, så himla mycket fina grejer och produkter.
Me like.

Update om vad jag tycker kommer självklart.

Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar