söndag 4 maj 2014

Långhelg

Här har vi hängt med vänner och jag har haft en ledig långhelg.
Härligt.
Och vad har jag gjort däremellan. Jo, sovit.
Tröttheten hänger med till slutet denna graviditet är jag rädd och det gäller att synka sina powernapar då sambon är hemma.

Vi, eller snarare Walle har fixat i trädgården. Jag har pekat och han utfört.
Det nya grönsakslandet är klart och nu skall det bara planteras och sås. Två odlingslådor i trä ska också på plats. Där skall det planteras jordgubbar och sparris.
Paprikaplantorna har fått flytta ut i växthuset och äntligen fick även vinrankan sin plats efter att fått övervintra i en bunke i garaget sedan i fjol. 
Det är på nippen att temperaturen håller sig uppe, men vi har haft tur och det har bara ramlat ner mot nollan/-1. Så det i växthuset har klarat sig.




Dom gamla provisoriska pallkragarna är väck och det blev ett robust grönsaksland av kvarblivna murstenar. Gigantiskt i mått men det ser fjutigt ut på vår stora tomt.
Det är lite fix kvar. 
Det skall läggas grus emellan och ett litet altandäck skall i framtiden ta plats framför.
Men allt det i framtiden och inte i år.


Lily har självklart hjälpt till att så och har även varit flitig med att märka med pinnar.
Ser lite ut som en skalbaggekyrkogård.


Paprikaplantorna och två chili här i sina krukor. 
Den lilla vinrankan har jag placerat vid bakre gaveln. Tanken är att den skall få växa och bli stor. 
Växa och få klänga sig fast i taket där den kan ge skugga heta soldagar.

Tröttast ska jag nu ta Hannes och hoppa i säng. 
Min man tycker att jag är ett superduper trevligt kvällssällskap för tillfället.
Eller inte.

2 kommentarer:

  1. vad bra det blev!! =)
    Känner igen det där med tröttheten, så segt! Jag har blivit piggare på kvällarna, men på dagarna orkar jag inte göra många knop. Den där "Att göra"-listan kommer jag ingenstans med. Skönt att du inte jobbar så många veckor till nu.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vännen! Ja, detta med tröttheten går en verkligen på nerverna. Vi får hoppas att vi båda får varsin liten som tycker om att sova =) Kram på dig!

      Radera