onsdag 16 september 2015

Dunderförkyld




Jag har gått och blivit dunderförkyld.
Snorig och hela hjärnan känns som smör. 

Det är som det brukar. Ungarna börjar skolan och basilluskerna frodas. Och vi blir sjuka.
Än så länge, ta i trä. Är det faktiskt bara jag som är hängig. Harry och Lily har än så länge inte visat på att bli kjorviga i halsen. 
Det är dagar som dessa, när det regnar och ruskar och blåsten sliter i löven. Som man saknar värmen lite extra. 
Jag är ingen höst människa. Inte alls. Jag vill helst att det skall bli vår igen. 

Jag har ju inte hunnit med något bildregn ifrån Spanien.  
Här kommer iallafall ett gäng.

Harry bekantar sig med vattenspelet på La Zenia boulevard. 
Det fanns ingen hejd på skratten och helt bananas sprang han mellan fontänerna.
Det var minst sagt en motvillig 1 årig som vi skulle försöka få ner i vagnen efteråt,
och för att inte säga blöt. Väldigt blöt


Det lilla vattendjuret. 

Ett väldigt bra ställe att hämta krafter efter shopping. 
Både för föräldrar och barn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar