lördag 21 september 2013

Arma mig

Jag har ont i mina armar. Det är knappt jag orkar föra champagnen till munnen.

Detta har jag längtat efter sedan i morse. Ett glas läckert läskande bubbel och soffan. I liggläge.
Det blir nog så att Walle får bära mig upp till sängen. Tror inte att jag tar mig härifrån.

Tur att det är någon som är stark här i familjen.

Jag har klippt fruktträd idag.  7 av 10 och i ett hejdundrandes tempo. Det gäller att  hinna så många som möjligt innan lillan vaknar.
Det sista ville jag såga ner med motorsåg. Mina armar var helt slut och det var knappt jag orkade hålla i krattan när jag efteråt skulle kratta ihop grenarna.

Nu sitter jag här med värkande armar och tycker jag varit rätt duktig. Men att jag kommer behöva värktabletter för att somna.

Eller ytterligare två glas champagne. Kanske tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar