lördag 7 september 2013

Inte utan mina gummistövlar



Sommaren vägrar släppa taget och jag njuter av varje sekund.
Högsommarvärme i September. I love it.

Idag har jag planterat lite nya perenner och smått påbörjat beskärningen av äppelträden.
Eller påbörjat, mera aldrig avslutat.
 Det är en"nerver ending story"dessa fruktträd. Det är tur det ger frukt för mödan och i år inte så lite heller. 
Träden verkligen kränger av all frukt och tanken att skicka in för att göra must har slagit mig.
Vi får se var tiden tar vägen.

Tänk vad smarrigt att ha som en påminnelse när vinterkylan slår till.


 Ungarna tycker liksom jag att det är underbart med värmen och kläderna åker av så fort dom kommer ut genom ytterdörren.
Det är helt fantastiskt att få kyla ner sig i vattenslangen i början av September.

Ifjol planterade vi en björnbärsbuske längs väggen av vår gamla ladugård/förråd
Den har vuxit till sig bra och idag länsade vi den på en handfull näve solmogna söta björnbär.

Det är inte så svårt att gissa vem som mumsade mest..



Och där sticker hon iväg igen. 
Det gäller att ha spring i benen om man skall hänga med denna äventyraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar