söndag 15 september 2013

Lily`s TeePee

Så var det helg igen, eller nu är den ju redan slut.

Söndagkväll. Barnen sover och jag försöker bocka av lite grejer på min milslånga lista. Men det tycks mest bli slösurf och ett glas rött.

Inte mig emot. Inte alls.

Det har varit en fin söndag.
Första höstdagen. Idag kändes det i luften på riktigt att sommaren är slut.

Jag så nöjd över Lilys tapet och nu jagar jag bara efter passande lek/förvarings möbler
Gärna i grönt. Mossgrönt.

Jag sydde ju en Teepee till Lilys födelsedag och nu är den på plats på riktigt. Den blev lite större än jag hade tänkt mig. Men med tanke på att jag typ aldrig sytt på symaskin förut är jag mäkta stolt.
Jag har sytt den i ett vaxat tyg (markisväv?) 
Så när våren kommer kan det utan svårigheter stå ute utan att bli ful.

Tapet: Ferm Living Ljusslinga: Happylights Renfäll: Julklapp ifrån pappa
Förvaring: HM home Kudde: Netto fynd


Lily blev lika nöjd hon. Ett perfekt ställe att leka/läsa/brottas i.
Eller varför inte ta en stund för sig själv när man tycker världen är orättvis.

2 kommentarer:

  1. Visst kan man göra fynd på Netto!!

    Hur som helst, Lilys rum är så himla fint. En riktig fullträff. Jag är lite fundersam på vilket rum det är bara, eller har ni gjort om på övervåningen?

    Ha de fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Netto är en oorganiserad guldgruva!

    Vi har delat av vårt sovrum till två barnrum. Det blev utöver förväntan.
    Kom förbi någon dag och kolla in rummen. Lek och fika finns det gott om här!!

    Kram på Er!!

    SvaraRadera